sâmbătă, 3 septembrie 2016

Bau-bau e in dulapul meu pamantean


- Mami, tie de ce ti-e frica? imi arunca V. intr-o zi, apasand intrebarea prin apropierea usoara a pleoapelor unui singur ochi, ca si cand mi-ar fi ghicit slabiciunile. 
Spontan, fara ezitare, ma pun pe insiruit o groaza de ganduri negre: singuratate, boala, razboi, intuneric, cataclisme, ridicol, esec... Asa cum veneau, toate deodata, se concretizau in ochii lui. Si pe masura ce veneau altele, adunate la cele dinainte, cu rezonanta imensa pentru urechile lui, parca se amplifica acea stralucire care da un tremur sensibil irisului. 
N-am simtit niciodata atat de viu greutatea unei priviri! 
- Dar ma intrebi asta acum pentru ca... Intrerup brusc enumerarea apocaliptica, ascunzandu-mi sufletul in spatele aceleiasi expresii c-un ochi mijit si nasul ridicat a suspiciune, cautand sa pastrez in acelasi context momentul listei. 
- Pai, zice el parca surprins de propria voce, pari curajoasa. 
Imi vine un "Serios?", dar imi infrang gandul rapid. 
- Sunt, raspund cu cateva tonuri mai sus, gatuita de emotie.
- Esti si ti-e frica? 
- Da, cateodata mi-e. 
- Cand? 
- Nu stiu, cand sunt obosita, cand mi-e dor, cand e prea frumos sau urat... 
- Si curajoasa cand mai esti? 
- Tot atunci.
- ...? si-si apropie sprancenele, lasand sa i se adanceasca o cuta pe frunte. 
- A fi curajos inseamna sa-ti invingi frica. Cand incremenesti in bezna cred ca-i nevoie de ceva curaj sa ajungi la intrupator, la o lanterna sau macar la cineva care ti-e prin preajma... ? Tu cum crezi? 
- Cand am fost la inot prima data am facut 3 bazine cu pluta si betisorul. Si ma dureau mainile rau. Apa era adanca si nu puteam sa-mi dau drumul... 

Pe masura ce vorbea ii vibra privirea de bucurie. Si vorbea mult si luminos. Vorbea usurat, repede, fara agitatie.
Mi-a povestit multe. Pe unele le-am inteles, pe unele m-am prefacut ca le inteleg. 
Am inteles si c-am coborat. Ca am avut cumva superputeri, dar nu mai am. Dar si ca-i mai bine asa, ca el, langa el, cu sufletul palpabil. 

P.S. Imediat dupa s-a repezit compliciar la C.: "Stii ce mi-a spus mami? Ca i-e frica de intuneric". Si-auzeam chicoteli infundate...

Niciun comentariu: